Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kluczach

Idź do spisu treści

Menu główne

MIĘDZYLESIE RÓŻANKA – EUROWEEK 2017

W dniach od 28.03. do 01.04. 2017 r. 23 uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami, panią Danutą Majcherkiewicz i panem Sławomirem Klocem, uczestniczyło w warsztatach zorganizowanych przez fundację „Euroweek” - Szkoła Liderów. Zostaliśmy zakwaterowani w ośrodku Regle w malowniczej wsi Różanka. Poznaliśmy miłych wolontariuszy: Ewę z Łotwy, Joe’ego z Ugandy, Pawła (Mr. White’a) z Białorusi, Super Piękną Liset z Filipin oraz równie sympatycznych animatorów z Kenii, Meksyku, Indii i Peru.
Każdego ranka wolontariusze organizowali gry sportowe na rozgrzewkę, zaś wieczorami odbywały się dyskoteki. Oprócz naszego gimnazjum w warsztatach uczestniczyły dwie szkoły, z Wrocławia i Wejherowa. Codziennie przygotowywaliśmy pracując w grupach przedstawienia, skecze i prezentacje. Oczywiście w języku angielskim!
W ciągu tych kilku dni zdobyliśmy wiedzę na temat kultur Meksyku, Białorusi i Indii. Zadziwiła nas odmienność tych krajów. W środę poszliśmy z Pawłem na spacer, by obejrzeć dobrze zachowane ruiny zamku Szczerba w okolicach Różanki. W drodze cieszyliśmy się wiosenną aurą.
Wolontariusze zorganizowali również Talent Show dla wszystkich uczestników zajęć. Jedni uczniowie śpiewali, drudzy tańczyli, a jeszcze inni wystawiali przedstawienia. Było wspaniale! W piątek (31.03.) pojechaliśmy wraz z Joe’em i uczniami ze szkoły w Wejherowie do Międzygórza. Tam weszliśmy na szczyt góry Iglicznej (Masyw Śnieżnika), z którego rozciągał się cudowny widok na całą okolicę. Schodząc czerwonym szlakiem, podziwialiśmy wodospad Wilczki.
Po powrocie do ośrodka wszyscy byli zmęczeni, a czekało nas jeszcze przygotowanie uroczystego zakończenia zajęć. Na pożegnanie każdy z wolontariuszy otrzymał od nas Przewodnik po Pustyni Błędowskiej wydany w języku angielskim.
Następnego dnia rano opuściliśmy Różankę. Po drodze zatrzymaliśmy się w Złotym Stoku, w Parku Techniki. Pani przewodnik zaprezentowała nam niesamowite narzędzia i maszyny używane przez górników w czasach średniowiecznych.
W drodze powrotnej nauczyciele przeprowadzili dla nas mini quiz, zadając pytania dotyczące wycieczki. Wszyscy uczestnicy otrzymali symboliczne nagrody.
Do domu wróciliśmy we wspaniałych nastrojach i z miłymi wspomnieniami. Ten wyjazd na długo zapisze się w naszej pamięci.